08-26 46 02
info@mercuri-kongress.se
Timmervägen 13, 167 55 Bromma

Utbildningar i effektivitet, kundservice, försäljning och engelska.

Gustaf Josefsson, talare Business & Pleasure "Fail fast and cheap, Alla behöver kompetensutveckla sig var 6:e vecka.
Tillbringa en liten stund varje vecka
med att lära dig något nytt."
"Jobbar ni tillsammans
eller bara samtidigt?"

Christer Olsson, talare på Business & Pleasure

"Jag kostar på mig att misslyckas" Olof Röhlander, talare på Business & Pleasure
"Ta korta micropauser ofta"
Telefonister på kurs!
"73% av Sveriges arbetskraft har
checkat ut. 16 % är engagerade
och arbetar med passion och tar initiativ.
Vem är du?"
Erik Fernholm, talare på Business & Pleasure

"För varje missnöjd kund du
pratar med finns det
ytterligare 23 där ute!"

Lisa Ekström, talare Business & Pleasure
Alexander Bard, talare Business & Pleasure "Digga kunden"
"Millenials älskar
äkta engagemang."
Frida Boisen, talare Business & Pleasure
"För att vara frisk måste man anstränga sig." Clas Malmström, talare Business & Pleasure
"Ibland måste man stänga en dörr för att kunna öppna en ny!" Tobias Karlsson, talare Business & Pleasure 2017

”Vi kommer till er” – Företagsanpassad utbildning

 

 

  • Säljande och inspirerande kundmöten – Service i världsklass
  • Effektivitet och planering
  • Framgångsrik kommunikation på kontoret – Teamträning t ex  med hjälp av DISC-analys
  • Att leda och coacha sina kundservicemedarbetare
  • Projektledning
  • Unik teamträning med Lasse Axelsson – körsång som ger hör och synbara resultat.

Kontakta oss så pratar vi mera.

Ditt namn

Din epost (obligatorisk)

Ämne

Ditt meddelande

 

Några kommentarer från våra skräddarsydda uppdrag:

Vi är nöjda med vår engelskainsats. Det har gett oss den energikick som vi behövde för att bättre våga prata engelska med våra medlemmar. 

När det gäller Sheila som utbildare så har deltagarna sagt att hon på ett bra och ödmjukt sätt lockat så många som möjligt till att våga prata engelska inför sina kollegor. Vi är väldigt nöjda med Sheila som utbildare.

När det sedan gäller Colins föredrag så var det fantastiskt roligt, inspirerande och härligt att få reflektera över vår svenskhet.

Vi är totalt sett väldigt nöjda och tycker att vi uppnått det som var vår målsättning med vår utbildningsinsats! Jag vill tacka för gott samarbete och önskar er alla en riktigt trevlig sommar!

Vänliga hälsningar från Suzanne Klaiber, Akademikernas a-kassa

Så här sa Swedavia Planning Center efter en genomförd utbildning:

Hej Ingegärd! Så bra det var!! Vill tacka av hela mitt hjärta över ditt goda förslag om Lasse Axelssons härliga körledning, att våga gå utanför sina ramar! Jag är så glad att jag vågade nappa på det ! Hela dagen var succé med Birgittas behagliga sätt och proffsighet, ett härligt engagemang som fångade alla och hon fick med även den tveksamme! Så spännande att se att det verkligen gjorde intryck! Dag två hade vi affärsplanearbete och eftersom dag ett var så lyckad gick all målutveckling inför 2014 som en dans! Ser fram emot fortsatt utveckling av oss – tillsammans med er! Stor kram och tack till er alla! Bästa hälsningar //Caroline

Företag som anlitat Mercuri Kongress och våra anpassade utbildningar

Akademikernas arbetslöshetskassa – Armada Fastigheter – Bilbolaget Örnsköldsvik – Bio Tech Pharma – Dalkia – De Laval – Ericsson – Flens Kommun – Försvarsmakten – Gotlands Kommun – HSB – Högskolan i Gävle – Jula – Jämtkraft – Knivsta Kommun – Läkemedelsverket – Länsförsäkringar Mäklarservice – MSB i Kramfors – Nässjö Kommun – Regeringskansliet – Returpack – SCA Hygiene Products-  SEB Kort – Securitas – Securitas Direct – St Jude Medical – Stångåstaden – Sveriges Arkitekter – Sweco – Swedavia – Taxi 020 – Tele 2 – Telia Sonera – Uppsala Kommun – Utrikesdepartementet – Vattenfall/Ringhals – Växjö Kommun – Webguide Partner – ÅF – Ängelholms Kommun

Sagt om kursen

Sveriges Arkitekter anlitar oss kontinuerligt för en Projektledarutbildning per termin. Så här säger en deltagare till vår kursledare Carita af Ekenstam efter den senaste kursen:

”Skulle man kunna få dig i en app?”

Hej Ingegerd!

Supertack för fredagen! Ja, vi har skrattat hela veckan åt dagens givande och roliga inslag. När något blir fel skyller vi på ”Jesper” och när vi behöver mer fakta och kollegorna frågar varandra hörs oftast ett skämtsamt fråga ”Mr Google” innan de hjälps åt. Sen har vi haft en del oflyt, klapp, klapp, klapp!!!

I veckan har vi börjat städa telefonisystemet från nummer som inte ska vara där och vi har bestämt (jag har inte bara sagt utan alla understryker) att vi jobbar på uppdrag för Växjö kommun.

Våra FAB 13 är nedskrivna och överlämnade till våra producenter. Det samma gäller samtalsstrukturen. Det kommer i retur som tavlor som ska upp på väggen samt ligga i miniformat vid alla arbetsplatser. Vi är på g. Strukturen för vad vi säger när samtal ramlar ner från andra kundtjänster är uppskattad. Det känns bra och även där tar vi nya steg.

Så det händer grejer!! Vi kallar det Ingegerdeffekten.

Du finns med oss varje dag!!

Anna Johansson, kontaktcenterchef

Växjö Kommun

Kontakta oss direkt!

Vi kommer gärna till er och gör ett anpassat upplägg just efter era förutsättningar.

Kontakta Ingegerd,

ingegerd@mercuri-kongress.se

0708-113546

Lathund på jobbet

Vill du få “Lathund på jobbet” i en PDF ?

Mejla oss, så skickar vi den.

Ditt namn

Din epost