08-26 46 02
info@mercuri-kongress.se
Timmervägen 13, 167 55 Bromma

Utbildningar i effektivitet, kundservice, försäljning och engelska.

Gustaf Josefsson, talare Business & Pleasure 2015 "Fail fast and cheap, Alla behöver kompetensutveckla sig var 6:e vecka.
Tillbringa en liten stund varje vecka
med att lära dig något nytt."
"Service är inte en handling,
det är en känsla."

Christer Olsson, talare på Business & Pleasure 2015

"Jag kostar på mig att misslyckas" Olof Röhlander, talare på Business & Pleasure 2017
"Ta korta micropauser ofta"
Telefonister på kurs!
"73% av Sveriges arbetskraft har
checkat ut. 16 % är engagerade
och arbetar med passion och tar initiativ.
Vem är du?"
Erik Fernholm, talare på Business & Pleasure 2015

"För varje missnöjd kund du
pratar med finns det
ytterligare 23 där ute!"

Lisa Ekström, talare Business & Pleasure 2016
Alexander Bard, talare Business & Pleasure 2017 "Digga kunden"
"Millenials älskar
äkta engagemang."
Frida Boisen, talare Business & Pleasure 2016
"För att vara frisk måste man anstränga sig." Clas Malmström, talare Business & Pleasure 2016
"Ibland måste man stänga en dörr för att kunna öppna en ny!" Tobias Karlsson, talare Business & Pleasure 2017

Sheila Reed utbildade sig till sjuksköterska i Oxford, England, gifte sig och flyttade till Sverige. Här har hon genomfört kurser i engelska under 20 år. Vi (Mercuri Kongress )har jobbat med Sheila under 7 år då hon genomfört olika öppna kurser hos oss och många skräddarsydda uppdrag där vi ofta tagit fram en lathund med specifika uttryck anpassade för den aktuella branschen. Med en fot i vardera land och kultur belyser hon det bästa sättet att ´get the message across´!

Sheila föreläser med såväl humor, och värme som saklighet.

Hon har en enastående förmåga att få människor att känna sig trygga och att gå utanför det vardagliga för att utvecklas.

Du kan boka Sheila som talare med inriktning på specifika engelska utryck och du kan också anlita Sheila för en kurs i engelska gärna med inriktning på kundservice. Eller varför inte en specialträning i att hålla föredrag på engelska.

Vill ni bli bättre på engelska fackuttryck?
Check this out!!
How is Customer Service dealing with those difficult calls in English? Do they hand over the phone to someone else or clam up looking for words? Do you need a ‘Lathund’…..for all those tricky or specific expressions for your work/business/field?

Let us come to you!
In four (4) hours we’ll go through all those specific expressions you need in your industry, organisation or company.

Every workplace is different. Some deal with electricity, others with trade union membership and others with logistics to name but a few.

How? We will prepare material based on your FAQs (Frequently Asked Questions) or your web-site.

You will learn to use the correct terms in your  field and learn those special phrases on the telephone that simplify your everyday tasks (when it comes to English)…….and enables you to provide excellent customer service.

Please contact Ingegerd Hedberg:  ingegerd@mercuri-kongress.se or +46 708 11 35 46

Akademikernas a kassaVi är nöjda med vår engelskainsats. Det har gett oss den energikick som vi behövde för att bättre våga prata engelska med våra medlemmar. Vi har också framöver parlören till vår hjälp som vi beslutat ska vara ett levande dokument till vilket vi kontinuerligt gör tillägg och förändringar. Den kommer därför troligen inte att tryckas utöver det exemplar som vi skrev ut och delade ut som en del av kursmaterialet utan istället finns den tillgänglig på vårt intranät.

Arbetsgruppen som arbetade tillsammans med Sheila kommer att finnas kvar med ansvar för att uppdatera parlören. De rapporterade att samarbetet med Sheila var stimulerande och utvecklande. Hennes kunskap var en viktig katalysator för att föra arbetet med parlören framåt och framförallt för att kvalitetssäkra den.

När det gäller Sheila som utbildare så har deltagarna sagt att hon på ett bra och ödmjukt sätt lockat så många som möjligt till att våga prata engelska inför sina kollegor. Vi är väldigt nöjda med Sheila som utbildare.

När det sedan gäller Colins föredrag så var det fantastiskt roligt, inspirerande och härligt att få reflektera över vår svenskhet.

Vi är totalt sett väldigt nöjda och tycker att vi uppnått det som var vår målsättning med vår utbildningsinsats! Jag vill tacka för gott samarbete och önskar er alla en riktigt trevlig sommar!

Vänliga hälsningar från Suzanne Klaiber


Sök direkt eller välj sida!
Responsive Menu Pro Image
Meny & sök