08-26 46 02
info@mercuri-kongress.se
Timmervägen 13, 167 55 Bromma

Utbildningar i effektivitet, kundservice, försäljning och engelska.

Gustaf Josefsson, talare Business & Pleasure 2015 "Fail fast and cheap, Alla behöver kompetensutveckla sig var 6:e vecka.
Tillbringa en liten stund varje vecka
med att lära dig något nytt."
"Service är inte en handling,
det är en känsla."

Christer Olsson, talare på Business & Pleasure 2015

"Jag kostar på mig att misslyckas" Olof Röhlander, talare på Business & Pleasure 2017
"Ta korta micropauser ofta"
Telefonister på kurs!
"73% av Sveriges arbetskraft har
checkat ut. 16 % är engagerade
och arbetar med passion och tar initiativ.
Vem är du?"
Erik Fernholm, talare på Business & Pleasure 2015

"För varje missnöjd kund du
pratar med finns det
ytterligare 23 där ute!"

Lisa Ekström, talare Business & Pleasure 2016
Alexander Bard, talare Business & Pleasure 2017 "Digga kunden"
"Millenials älskar
äkta engagemang."
Frida Boisen, talare Business & Pleasure 2016
"För att vara frisk måste man anstränga sig." Clas Malmström, talare Business & Pleasure 2016
"Ibland måste man stänga en dörr för att kunna öppna en ny!" Tobias Karlsson, talare Business & Pleasure 2017

Boka Lasse Axelsson för en ”Unik teamträning” med körsång, som ger hör och synbara resultat
Lasse Axelsson
Ett starkt självförtroende frigör människor. Vi vill alltid vara med att göra medarbetare modigare. Vi vill skapa en stämning i gruppen som tillåter alla att göra sitt bästa. Vi tror på sång som en otroligt effektiv metod.

Vi är mycket glada att få presentera Lasse Axelsson, som efter 30 år som körledare, har stor erfarenhet av hur körsång kan stärka både grupp och individ. Hans förmåga att få folk att våga pröva det som tidigare verkat omöjligt går inte att beskriva – den måste upplevas.

Vi kan nu erbjuda teamträning, stärkande föredrag med allsång, och även skräddarsydda middagar med underhållning tillsammans med Lasse Axelsson.

Ett föredrag på temat ”Unik Teamträning” går att genomföra på 45 minuter som en slags avslappning och energikick, och en halv dag med fokus på att jobba ihop gruppen, allt beroende på storleken på grupp och vad ni vill åstadkomma.

Ett populärt sätt att anlita Lasse på, är en föreläsning under dagtid och att han kommer tillbaka med sin fantastiska kör på kvällstid där sedan alla får vara med och ha allsång med Lasse.

Välkommen att prata mer med Ingegerd Hedberg ingegerd@mercuri-kongress.se eller ring 0708-113546, så pratar vi mer om vad som passar just er!

Se Lasse leda tusenmannakören Sjung Nu, där flera av sångarna aldrig tidigare sjungit i kör.

Sagt om Lasses workshop
Svenska Fotbollslandslaget”Att sjunga tillsammans med Lasse var en härlig upplevelse för Landslaget. Det blev ingen engångsföreteelse utan ett fortsatt samarbete. Vi hoppas att många fler får ta del av hans kunnande och entusiasm.”
Tommy Söderberg och Lasse Lagerbäck, Förbundskaptener Svenska Fotbollslandslaget

Sagt om ett långt företagssamarbete
swedbank-logotyp”Under 5 år har jag samarbetat nära med Lasse genom bankens stora satsning ”Toner för Miljoner”. Vi har också använt oss av Lasses förmåga att få nybörjare att sjunga ut. Med mindre grupper och på stora kick offs. Jag rekommenderar honom varmt.”
Claes Fagerström?, Bitr. Marknadschef Swedbank

Varför ska företag sjunga?

Bli modigare
Att tala inför grupp brukar toppa listor över människors rädslor. Men vi tror att det är för att många aldrig behövt oroa sig för att sjunga inför varandra. Vågar man det kommer kanske några av vardagsrädslorna, som att rapportera ett fel till chefen, att blekna i jämförelse.

Svetsa ihop gruppen
Allt som är kul förenar och körsång kräver samarbete. Man måste få varandra att våga och man måste lyssna och anpassa sig. Musiken deltagarna skapar – ofta efter att ha trott att det var omöjligt – är ett tydligt bevis på gruppens potential. Det hade aldrig gått att skapa själv.

Skapa en positiv arbetsmiljö
Utan gruppens stöd är det få som vågar sjunga ut, och när deltagarna väl trotsar sina rädslor blir det tydligt hur viktig stämningen i gruppen är. De ser hur deras uppmuntran får andra att förvåna sig själva – och sina medarbetare. Det är en gruppdynamik värd att bevara.

Förbättra kundmötet
Ett företag som väljer att använda sina sångkunskaper i kundmötet visar att de är ett modigt och kreativt företag som bjuder på sig självt. Det om något borde skapa en positiv förväntan hos kunden.

Boka Lasse Axelsson idag!
Välkommen att prata mer med Ingegerd Hedberg ingegerd@mercuri-kongress.se eller ring 0708-113546, så pratar vi mer om vad som passar just er!


Sök direkt eller välj sida!
Responsive Menu Pro Image
Meny & sök