08-26 46 02
info@mercuri-kongress.se
Timmervägen 13, 167 55 Bromma

Utbildningar i effektivitet, kundservice, försäljning och engelska.

Gustaf Josefsson, talare Business & Pleasure "Fail fast and cheap, Alla behöver kompetensutveckla sig var 6:e vecka.
Tillbringa en liten stund varje vecka
med att lära dig något nytt."
"Jobbar ni tillsammans
eller bara samtidigt?"

Christer Olsson, talare på Business & Pleasure

"Jag kostar på mig att misslyckas" Olof Röhlander, talare på Business & Pleasure
"Ta korta micropauser ofta"
Telefonister på kurs!
"73% av Sveriges arbetskraft har
checkat ut. 16 % är engagerade
och arbetar med passion och tar initiativ.
Vem är du?"
Erik Fernholm, talare på Business & Pleasure

"För varje missnöjd kund du
pratar med finns det
ytterligare 23 där ute!"

Lisa Ekström, talare Business & Pleasure
Alexander Bard, talare Business & Pleasure "Digga kunden"
"Millenials älskar
äkta engagemang."
Frida Boisen, talare Business & Pleasure
"För att vara frisk måste man anstränga sig." Clas Malmström, talare Business & Pleasure
"Ibland måste man stänga en dörr för att kunna öppna en ny!" Tobias Karlsson, talare Business & Pleasure 2017
If a caller speaks too quickly, say immediately: I’m afraid that was too fast. Speak slowly please.
The caller says ‘I’ll call back tomorrow’ you should say: You’re welcome.
I always use the international alphabet: A for Alfred, B for Benjamin, C for Charles…
Saying OK to first-time callers is acceptable.
I know the English words for ‘fyrkant’, ‘vikarie’, ‘streck’.
If you need time to think during the call it’s enough to say: One moment please.
Namn och epost:

Skriv gärna ut testet och jämför med dina kollegor. Eller varför inte ge dem ett test och se vad de svarar!



Namn Email
Posted on: 5 november, 2015