08-26 46 02
info@mercuri-kongress.se
Timmervägen 13, 167 55 Bromma

Utbildningar i effektivitet, kundservice, försäljning och engelska.

Gustaf Josefsson, talare Business & Pleasure 2015 "Fail fast and cheap, Alla behöver kompetensutveckla sig var 6:e vecka.
Tillbringa en liten stund varje vecka
med att lära dig något nytt."
"Service är inte en handling,
det är en känsla."

Christer Olsson, talare på Business & Pleasure 2015

"Jag kostar på mig att misslyckas" Olof Röhlander, talare på Business & Pleasure 2017
"Ta korta micropauser ofta"
Telefonister på kurs!
"73% av Sveriges arbetskraft har
checkat ut. 16 % är engagerade
och arbetar med passion och tar initiativ.
Vem är du?"
Erik Fernholm, talare på Business & Pleasure 2015

"För varje missnöjd kund du
pratar med finns det
ytterligare 23 där ute!"

Lisa Ekström, talare Business & Pleasure 2016
Alexander Bard, talare Business & Pleasure 2017 "Digga kunden"
"Millenials älskar
äkta engagemang."
Frida Boisen, talare Business & Pleasure 2016
"För att vara frisk måste man anstränga sig." Clas Malmström, talare Business & Pleasure 2016
"Ibland måste man stänga en dörr för att kunna öppna en ny!" Tobias Karlsson, talare Business & Pleasure 2017
Kurs i engelska för telefonister och receptionister

Kurs i engelska för telefonister och receptionister

Front Line English
A few words… till dig som vill känna dig säkrare och mer professionell när du talar engelska i telefon.

Är det här du?
Utbildningen vänder sig till dig som vill få mycket praktisk träning, klok input från Sheila Reed samt professionell återkoppling. Du arbetar t ex i växel eller helpdesk med kundservice. Du är, i allra högsta grad, företagets ansikte utåt.

Till de flesta företag rings det allt fler samtal där den uppringande förväntar sig att bli bemött på något annat språk än svenska, ofta engelska. Du strävar förstås efter att vara lika säker och professionell oavsett om det är på svenska eller engelska – men då och då undrar du över dina kunskaper.

Är det så att du ibland använder svengelska uttryck? Är du ofta osäker på fraser som du egentligen borde kunna? Är det så att du vet vad du borde ha sagt men först när samtalet är slut? Och blir det ibland som ”stillestånd” i huvudet? Låter du alltid så artig och trevlig som du avser?

Och sen det där med att bokstavera! Eller att själv hänga med när någon bokstaverar eller säger en massa siffror.

Handen på hjärtat, skulle du behöva en gedigen, klassisk kurs i telefonengelska? Baskunskaper anpassade till dagens krav med uttryck som är relevanta 2017?

Ta chansen nu – gör vårt test!
Använd denna enkla övning för att se om det kan vara något för dig!
Klicka här >>

Skriv gärna ut testet och jämför med dina kollegor. Eller varför inte ge dem ett test och se vad de svarar!

Sheila Reed, kursledare på Engelska för telefonister, receptionister och kundservicepersonal

Är du osäker på dina svar, ta genast kontakt med Mercuri Kongress! Skicka ett mejl till maggan@mercuri-kongress.se för att få svaren och förklaringar till dessa sex enkla, men dock lite knepiga, påståenden.

Det här får du

  • En grundlig duvning i modern och internationell telefonengelska.
  • En ”vitamininjektion” med nya idéer, andra vinklar och friska nya tag.
  • Ökad säkerhet och bekvämlighet i engelska.

Innehåll:

  • Professionell återkoppling på det du säger och gör i olika situationer i växeln/helpdesk till vardags.
  • Träning i att ta emot meddelanden och ge besked på ett mer effektivt sätt.
  • Övning i att bokstavera, att uppfatta utländska namn, titlar/befattningar och telefonnummer
  • Tips om hur du kan göra vid “svårare” samtal, t.ex. när den som ringer talar för fort, har accent eller är otydlig eller använder fackuttryck
  • Redskap så att kunderna uppfattar dig som lösningsorienterad, självsäker och övertygande (constructive, confident and convincing)
  • Kunskap om hur du bäst styr ett samtal och hur du bäst kollar att du uppfattat allting rätt.
  • Uppdatering kring vilka ord, signaler och fraser som du ska undvika och som ger ett svagt och osäkert intryck.
  • Uppdatering kring vilka moderna ord och fraser som skapar förtroende.
  • Ökad medvetenhet om svensk respektive internationell telefonkultur.

Efter utbildningen kommer du att:

  • Ha en ökad kompetens i kontakten med internationella kunder.
  • Ha ökad kunskap om hur du undviker missförstånd.
  • Ha en ”lathund” med typiska ord och uttryckssätt som man ständigt behöver i kundkontakter.

Sök direkt eller välj sida!
Responsive Menu Pro Image
Meny & sök